
Pincha.se är en smaksajt. Företaget bakom Pincha heter Svenska Dryckesmässor och är Sveriges största arrangör av dryckesmässor. Båda företagen sitter här på Creative House.
»I flera års tid har utställarna och besökarna efterfrågat möjligheten att få ge och ta del av kunskap, inspiration och underhållning även mellan mässorna, så idén har vi haft ett par år. Den digitala kommunikationen växer inom mat och dryck och därför känns det extra roligt och spännande att nu äntligen kunna erbjuda även en digital mötesplats,« berättar Stanley Wong, VD.
Vi vill att Pincha ska vara den där kunniga smakkompisen som man kan fråga om det mesta, även sånt man borde veta – men inte inte vågat fråga om tidigare.
»Pincha kommer från kineskans ’pinchang’ som betyder ’smak’. Att ’pincha’ innebär att möta nya upplevelser i smakens tecken. Smaker som gör dig nyfiken, överraskad och glad,« fortsätter Stanley.
Vårt mål är att Pincha ska bli en av Sveriges ledande smaksajter, när det kommer till dryck och mat.