Tina trollband publiken

Det blev fullsatt på dagens föreläsning, med över sjuttio sittande gäster. Tina Lindahl berättade om LinkedIn – världens största affärsnätverk – och hur man möter och engagerar sin målgrupp samt ökar sin försäljning.

”Jag har skrikit ganska högt och mycket om LinkedIn, framförallt inom plattformen. Nu ser jag att det börjar ge avkastning – kul att så många är intresserade,” kommenterar Tina sin föreläsning.

Vi bjöds på lite drygt 30 minuter av inspiration, idéer, insikter, skratt och information om hur man kan använda nätverket för att stärka sitt varumärke.

”Jag har träffat Tina tidigare och hon har peppat mig att bli mer delaktig på LinkedIn. Den här föreläsningen, hur man kan tänka, har inspirerat mig och jag har fått lust att komma igång mer. Just idag har jag en deadline, men nästa vecka så kör jag!” berättar Inger Lundin.

Efter föreläsningen stannade många kvar och minglade med nya och gamla bekanta.

”Enda anledningen att inte vara aktiv är om man är rädd för förändring. Jag tänker aktivera min profil och bli duktigare på att berätta vad jag kan och har gjort. Det är en förutsättning för att skapa nya kontakter och hitta nya jobb. Jag har kompetens, men når inte ut med den på rätt sätt,” resonerar Max Huss.

Tina blandade praktiska tips med exempel på hur andra gjort och lyckats nå nya kunder och målgrupper inom nätverket.

”Det var en inspirerande föreläsning och det ger en boost – nu är jag ännu mer sugen att engagera mig i LinkedIn,” säger Elin Häggberg.

Föreläsningen var en inspirerande snabbgenomgång, men Tina erbjuder också en mer omfattande workshop för den som vill bli en fullfjädrad expert på LinkedIn och social selling.

”Det här var intressant och jag har redan anmält mig till workshopen. Tidigare har jag använt Google och Facebook, och köpt annonser, men jag tycker det är dyrt och har inte givit någon vidare utdelning. Jag tror LinkedIn kan vara grejen för mig,” säger Bosse Ammer.

Torsdag den 1 mars, klockan 9:00 – 16:00, kör Tina en heldagsworkshop om LinkedIn och social selling på Creative House. Hon har ett specialerbjudande till alla som var med på dagens introduktion. Anmäl dig redan idag!

Jag vill veta mer Tina Lindahl

Foto © Elin Häggberg & Fredric Öjebrandt