I början av september började Hanna Wreeth på Svenska Dryckesmässor och tanken är att hon ska avlasta Minny Källman och Emelie Oscarson. Några av hennes första uppdrag har varit att presentera utställare på sociala medier, pusha för kommande mässor, sköta mycket av det administrativa och annat som inte får hamna mellan stolarna.
”Jag kastar bollar och hon fångar!” förklarar Emelie.
Hanna började sin karriär som dekoratör och inköpare, men gick snart vidare med egen design och startade en inredningsbutik. Senare halkade hon in i restaurangbranschen som hovmästare och jobbade nästan dygnet runt. För tio år sedan träffade hon sin man på en Formex-mässa och lämnade Blekinge för kärleken i Örebro. I och med det började hon arbeta på Idé Group AB i Kumla.
”Fyra mässor om året, containerflöden, inköpsresor till Kina, bråka med Göteborgs hamn – efter nästan åtta år skedde allt på rutin. Jag började titta runt och såg en intressant platsannons i flödet. Sökte jobbet, genom Yobber faktiskt, och fick det!” berättar Hanna.
Stanley Wong berättar att det var många som sökte tjänsten som marknadsinriktad projektkoordinator och att personen var tvungen att passa bra in i teamet. Efter flera intervjuer var det Hanna som landade jobbet. Hon har dels de kompetenser som efterfrågades, men också ett ordningssinne och lugn som kommer behövas när 24 000 besökare stormar in på Svenska Mässan i början av april.
”Hanna var pusselbiten vi saknade.” avrundar Stanley.